...Work like U will live forever. Love like U will die tomorrow...

tiistai 4. kesäkuuta 2013

No ei sitte!

Mun piti kirjoittaa blogi kuvilla, mutta ei. Siirsin kuvat puhelimesta koneelle, sieltä valitsin kuvat jotka voisin julkaista muokkauksen jälkeen. Mutta joo, ei tosiaan ole kuvanmuokkausohjelmaa koneella. Tai joo, on toi Paint, mut siihen en koske, en ikinä. Enkä taas vastaavasti koske mihinkää Photoshopiin tms. 

Mä haluan vain cropata, muuttaa kirkkautta, ehkä värisävyjä ja ehdottomasti poistaa punaiset silmät. En tajua ihmisiä ketä kehtaa julkaista kuvia, joissa on punaiset silmät. Se on NIIN helppoa ottaa ne pois, että viimeistään ekaluokalla jokaisen pitäs se osata. Tai sitte ei vaan saisi julkaista kuvia. Toinen juttu on, että samalla tavalla lailla pitäs kieltää ihoon koskeminen, kun muokkaa kuvia. En tajua sitäkään miten ihmiset kehtaa julkaista ittestään kuvia, joissa kasvojen iho on todellakin blurrattu (tai jotain muuta, en tie sanastoa) siten, että se oikeen huutaa sieltä, että "tää ei oo mun iho, tää on ihan vaan muokattu ja pidän ihmisiä niin typerinä ettei ne tajuaa sitä". Sit kommentit on täynnä, että "miten sulla on noin hyvä iho?" "Mitä meikkivoidetta käytät?" Ja bloggaaja vastaa auliisti meikkivoiteen nimen ja kiittää kommentoijaa. WTF?!?! (WuTangFinland) Eikös sen bloggarin pitäs viimeistään siinä vaiheessa kertoa, että kuvaa on käsitelty ja paljon! Varsinkin kasvoja, varsinkin ihoa, mitä mun mielestä _ei koskaan_ saisi käsitellä (ellei sitte ole todellinen ammattilainen jne.) Mitä järkeä muutenkaan on yrittää antaa itsestään silkosempi tai parempi kuva, kuin oikeasti on? Eikö tulla ajatelleeksi, että ehkä joku joskus näkee sut oikeesti ja näkee miltä näytät oikeesti?


Mut joo, se siitä avautumisesta. Joku jos tietää jonkun todella yksinkertaisen kuvankäsittelyohjelman (ilmaisen) saa vinkata! Ja kun en tosiaan päässyt noita muokkailee niin laitan tähän muutaman kuvan jolle ei tarvinnut tehä mitään.


Tässä joku noista pipoista mitä oon virkannu. Aloitan siis ihan ketjusilmukoilla ja sitten teen siitä renkaan johon alan tekee pylväitä ja lisään silmukoita alussa joka toisen silmukan jälkeen ja kun rivi vaihtuu, niin aina askeleen harventuu se lisäys. Ja kun on tarpeeksi iso se pipon "pohja", niin lisäys lopetetaan ja jatketaan normaalisti virkkausta, kunnes pipo on tarpeeksi iso.



Jos joku haluaa tietää enemmän virkkauksesta tai ohjeista, niin kysykää vaan :) Tein tossa bikinitkin. Alaosa on läppä mut yläosasta tuli tosi kiva! Siitäkin kuvaa sitte joskus.. Virkkaan myös edelleen sitä tilkkutäkkiä pikkuhiljaa. Pipoja on nyt tullut tehtyä eniten ja tein siskolle talviversion, mutta kun se tuli kylään, se vei mun kesäpiponkin minkä olin tehnyt itelle :D

Tässä on tää talvipipo minkä tein mun siskolle. Otin vaan nopee vessassa kuvat peilien kautta, kun se oli mun omassa päässä ja lähetin siskolle kuvia, että kelpaako. Kelpas se! Istu se päässä täällä illan vaikka oli lämmin :D

Asiaa olis ja kuviakin, mutta jos mä nyt lopetan. Alko taas vituttaa. Mä alan kutoo. Aloitin eilen tekee haaraosattomia villahousuja eli superpitkiä säärystimiä eli reisistimiä :D


<3 HiDi

5 kommenttia:

  1. Ihku pipo!!! Ja hei todellaki on nähtävä ku tullaan!!! Tuut Turkuun ja mennään johonki puistoon chillailee. Sä tuut niin rakastumaan Angeliin ku tutustutte. Sen juttuja on ihana kuunnella, se kun on ihan oikee intiaani :) apassi sukua. Karitsan kera on parhautta uppotua sen tarinoihin siitä miten alkuperäis intiaanit kutisti ihmisten päitä jne...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot tainnuki sanoo tosta inkkaritaustasta kun kuulosti tutulta! Joo mun pitää sit saada perseeni sinne Turkuun... Nyt vaan muhin himassa.

      Poista
  2. noista kuvanmuokkausohjelmista. ite oon niin amatööri kuin vaan voi olla, mutta oon todennu picasan todella helpoks ja yksinkertaseks :) ihan vaan netistä oon omani ladannu ilmasiks ilman mitään ongelmia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin tosiaan unohtanu koko Picasan, kiitos vinkistä! Lataankin sen takasin kuhan tässä ehdin (eli jaksan). Mullahan oli se vanhalla kiintolevyllä, mut ehti olee niin vähän aikaa ettei enää pystyny muistaa kun uusi tuli, että Picasa puuttuu. Oonphan taas selkee selittää :D

      Mut kiitti!

      Poista
  3. WuTangFinland :D
    buahhahhaa!!!

    VastaaPoista

Jätä nyt joku viesti,
edes piste ;)