...Work like U will live forever. Love like U will die tomorrow...

sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Jotain juttua hiuksista

Oli siis aivan sairas paniikkikohtaus tuossa edellispäivänä. En halua siihen nyt palata tarkemmin, mutta tuollaista mulla ei ole koskaan ollut. Mä oikeesti luulin, että tukehdun. Mutta sitten laatikosta, josta yritin etsiä paperipussia, tipahtikin pamilätkä, jossa vielä neljä jäljellä! Nyt niitä on enää kolme.
Mulla siis reseptillä paniikkikohtauksiin ja ahdistukseen Diapam 5mg ja luulin, että ne kaikki on loppu! Tarkoitus on mennä apteekkiin kunhan saan rahaa. Jep, tällähetkellä niin tiukkaa ettei pysty hakee, vaikke resepti odottaa noutajaansa.


Ja onneks mulla on ihana mies! En olisi varmaan selvinnyt ilman häntä tuosta kohtaukseta.
Mä rakastan sitä niin paljon! Miten sen saa taottua toisen kalloon? Että mä rakastan vaan sitä enkä ketään muuta! H <3 T
Hih, ollaan ehkä pölöjä, mutta taas eilen illalla saunassa piirreltiin sydämiä huurtuneeseen lasitiiliseinään :)


Ja hei, mulle tuli nyt mieleen illmoittaa, että mä olen tosiaan parturi-kampaaja ammatiltani (vuodesta 2001), vaikken sitä voikaan enää tehdä allergioiden vuoksi, mutta tykkään siitä alasta todella paljon. Ja tykkään myös jakaa osaamistani ja oonkin todella vuolaasti jaellut neuvojani hiusten suhteen ihmisten blogeissa. Toivon, ettei se ole loukannut ketään, koska se ei missään nimessä ole mun tarkoitus! Vaan mun tarkoitus on auttaa, olla avuksi, ehkäistä hiuskatastrofeja ja ennenkaikkea pitää hius hyvässä kunnossa. Tai sitten vastaavasti saada se taas takaisin hyvään kuntoon :)

Oonkin aina sanonut, että mun hiukset on huonokuntoiset, mutta erittäin hyvinhoidetut. Koska ennen värjäsin todella paljon hiuksiani ja siksi kunto oli huono. Nykyään mulla niin lyhyt tukka, ettei enää ehdi kunto huonontua ja kans kun noi allergiat todettiin, niin turha mun enää haaveilla yhdestäkään värinpoistosta (vaalennusaineesta), joten turha myös värjää mitään tummaa enää, kun ainoa vaihtoehto on sitte kasvattaa se pois. Siksi mulla siis nykyään oma väri, jota oon hiukan vaalennusväreillä kirkastanut ja käytän hopeesampoota/hoitoa.

Mut niin, takas siihen asiaan!
Eli siis jos teillä on mitään kysyttävää hiuksista (tai miksei muustakin kauneudenhoidosta, koska opiskelin myös melkein loppuun kosmetologikoulun) niin kysykää ihmeessä!
TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ EI OLE! :)


Eli ihan mikä asia vaan mikä askarruttaa niin kysy pois! Mä haluan auttaa, joten varmasti vastaan sulle. Ja jos asia on sellanen mitä en osaa/hallitse, niin kerron kyllä senkin ja yritän ohjata suunnalle, joka osaisi vastata kysymykseesi :)

Tarkotus olis kans postaus tehä (tai ehkä parikin) missä esittelen omia vanhoja hiuksiani. Olen myös lähes aina itse leikannut hiukseni, joten leikkuumallitkin on sitte mun omaa käsialaa. Siis aina värjään myös itse ja teen sinettipidennyksetkin itse itselleni. Mulla vaan on kiintolevy menny sen verran monta kertaa rikki ettei vanhoja kuvia paljon ole, mutta onneks eilen muistin taas irc-gallerian olemassaolon, kun Sonni (pikkusisko) kävi kylässä. Katottiin sen profiilissa olevia kuvia ja sovittiin, että joku kerta kopioidaan ne sieltä mun koneelle niin saan ainakin osan kuvista takasin. Onhan mulla omakin profiili siellä edelleen vaikken ole moneen vuoteen sitä käyttänyt. Mutta olenkin sen säästänyt lähinnä juurikin niiden kaikkien valokuvien vuoksi. Kirjoittelin mä myös aika paljon sinne ja on nekin sitten kiva joskus ottaa talteen. Mun nikki on siellä Hidih, jos jotain kiinnostaa. Mutta kuvat ja tekstit siellä on erittäin vanhoja, joten yrittäkää pitää se mielessä jos/kun niitä kattelette/luette. Olen omasta mielestä ainakin paljon kasvanut ihmisenä niistä ajoista. Ihan henkisesti pääasiassa, vaikka painoakin on niistä ajoista tullut vaihtelevasti 10-18kg lisää :)

Eikai mulla sitte muuta :) Nauttikaa sadepäivästä!
Jos osaisin (=jaksaisin ottaa selvää) laittaa youtube-linkin, laittaisin tähän nyt Leijonamieli ja Putkimiehet - Laulu sadepäivän varalle. Se on ihana biisi!
Suosittelen kuuntelee myös uuden kesäkumibiisin, mä tykkään! Se on vähän kuin suolaista ja makeaa, joka yhdessä tekee täydellisen kokonaisuuden.
Cheek - Jossu Feat. Jukka Poika

Joo mä lupaan ottaa selvää seuraaviin musavinkkeihin mennessä ton linkityksen jalon taidon :D


<3 HiDi

4 kommenttia:

  1. Mä tosiaan löysin sun vinkkejä muista blogeista ennen kun aloin ite sähläilemään värinpoistojen ja värien kanssa, ja sun vinkeistä on pelkkää hyötyä! (En ymmärrä jos joku vetää herneet nenään vinkeistä, sähän vain autat saamaan hyvän lopputuloksen ilman "oho hups tulikin vihree tukka"-sun muita vastaavia sattumuksia.) Mullakaan ei ihan tässä lähipiirissä ketään kampaajakaveria ole joka osaisi auttaa, niin tosi kiva kun jaat ohjeita! :)

    VastaaPoista
  2. Oon ihan samaa mieltä edellisen kanssa! :) mulle ainakin saa vinkkailla juttuja ilman että vedän palkokasvia nokkaan, päinvastoin. Ja itse asiassa mulla olis heti yks asia, jota oon tässä pähkäilly. Eli kuiva tukka. Me ei mun reuhkan kanssa olla vielä niin pahassa jamassa, että leikata pitäis mutta jotain pitäis saada tehtyä. Oon käyttäny niitä Biozell professionall hiuksiin jätettäviä mömmöjä (sellasia hopeisia pulloja) mutta musta tuntuu että ne ei oikein sovi mun tukalle. Toisaalta päänahka on niin herkkä, että en mitään ydinjätemyrkkyä halua edes kokeilla. Olisin tosi onnellinen jos sulla olis kertoa joku tapa saada kosteutta ja sitä kautta silotusta tähän mun surffitukkaan (:

    VastaaPoista
  3. ps. toivottavasti noi sun kohtaukset tosta jatkossa helpottaa <3

    VastaaPoista
  4. Iip, kysymys xD Leikkaaksää tän mun tukka katastrofin tossa viikon päästä? Ei kai sitä kotinurkilla kehtaa tän kuolleen tuulenpesän kans kipitellä... MÄ VARAAN AJAN!!! Maanantai tai tiistai??+

    VastaaPoista

Jätä nyt joku viesti,
edes piste ;)